Forberedelse/inddragelse af barn v. opfølgningsmøde: fokus skoleværing / Barnets Lov §95

2-sidet skabelon til barnet, der skal deltage i eget opfølgningsmøde (skærpet fokus: skolevægring)

Skabelonen indeholder 2 sider og er specifikt udarbejdet til problemstilling: Skolevægring. Skabelonen er derfor velegnet til at forberede og inddrage barnet, der skal deltage i opfølgningsmøde vedr. egen skolevægring. Skabelonen tager derfor udgangspunkt i opfølgningsmøde med skolen.

Skabelonen er velegnet til børn 7/8år+ afhængig af barnets funktionsniveau.

Køb adgang Log ind

2-sidet skabelon til barnet, der skal deltage i eget opfølgningsmøde (skærpet fokus: skolevægring)

Skabelonen indeholder 2 sider og er specifikt udarbejdet til problemstilling: Skolevægring. Skabelonen er derfor velegnet til at forberede og inddrage barnet, der skal deltage i opfølgningsmøde vedr. egen skolevægring. Skabelonen tager derfor udgangspunkt i opfølgningsmøde med skolen.

Side 1: Beskriver, hvad et opfølgningsmøde er – hvorfor det skal afholdes – typisk form ved opfølgningsmøde og typiske deltagere. Ligeledes barnets rettigheder under opfølgningsmødet.

Side 2: Udfylde-side til barnet, hvor barnets egne tanker/perspektiver/evalueringer kan udfyldes forud for opfølgningsmødet. Denne kan med fordel også udfyldes under selve opfølgningsmødet og kan stå som en skabelon til inddragelse af barnet. Indeholder en trivselslineal, hvor barnet skal evaluerer sin egen skolegang (før, nu og fremover), udfylde egne tanker/holdninger/spørgsmål samt udfylde en ønsker/forventninger til tilbagevenden til skolen.

Skabelonen er velegnet til børn 7/8år+ afhængig af barnets funktionsniveau. Kan udfyldes af barnet selv, i samråd med voksen og kan både bruges før selve mødet eller under selve mødet.